Завідувач кафедри фармацевтичного маркетингу та менеджменту:
Малий Володимир Валентинович, професор, доктор фармацевтичних наук
Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту виконує функції опорної з підготовки фахівців за спеціальностями «Фармація», «Клінічна фармація» з дисциплін «Менеджмент та маркетинг у фармації», «Етика та деонтологія у фармації».
Більш ніж за 25 років діяльності кафедри для забезпечення навчального процесу підготовлено і видано 8 підручників, 4 монографії, понад 50 навчальних посібників, понад 100 методичних рекомендацій, які сприяють підвищенню якості підготовки студентів. Розроблено 2 гіпертекстових електронних підручника.
Результати наукових досліджень кафедри опубліковані в більше 2000 праць, з яких 3 монографії, більше 100 статтей в іноземних журналах, оформлені в захищених 2 докторських і 16 кандидатських дисертаціях. Розроблено та запропоновано для практичного використання 53 науково-методичні рекомендації. Зареєстровано 13 методик як нововведення та отримано 9 свідоцтв про реєстрацію авторського права в Державному департаменті інтелектуальної власності МОН України на твори.
Сьогодні на кафедрі працюють 5 докторів наук та 14 кандидатів фармацевтичних наук. На кафедрі виконуються 4 докторські дисертації та 4 кандидатських дисертаційних робіт.
Навчальний процес кафедри ФММ
Згідно з навчальними планами кафедрою ФММ викладаються такі дисципліни:
За спеціальністю «Фармація»:
- Менеджмент та маркетинг у фармації
- Етика та деонтологія у фармації
- Маркетингові дослідження у фармації
- Аспекти поведінки споживачів
* Виробнича практика з менеджменту та маркетингу у фармації
* Виробнича практика з управління та організації фармації
* Стажування
За спеціальністю «Клінічна фармація»:
- Фармацевтичний менеджмент та маркетинг
- Етика та деонтологія у фармації
За спеціальністю «Лабораторна діагностика»:
- Менеджмент в лабораторній медицині. Маркетинг медичних послуг
За спеціальністю «Маркетинг»:
- Брендинг (вибіркова)
- Бренд-менеджмент
- Вступ до фаху
- Інноваційний розвиток підприємства
- Інфраструктура товарного ринку (вибіркова)
- Комерційна діяльність посередницьких підприємств
- Логіка та етика професійних досліджень у маркетингу
- Логістика
- Маркетинг промислового підприємства
- Маркетингове ціноутворення
- Маркетинг
- Маркетингова політика комунікацій
- Маркетингова політика розподілу
- Маркетингова товарна політика
- Маркетинговий аудит (вибіркова)
- Маркетинговий менеджмент
- Маркетингові дослідження
- Маркетингові комунікації
- Маркетингові ризики (вибіркова)
- Менеджмент
- Методологія наукових досліджень
- Міжнародний маркетинг
- Паблік рилейшнз (вибіркова)
- Поведінка споживача
- Рекламний менеджмент
- Стратегічний маркетинг
- Товарна інноваційна політика
- Фармацевтичний маркетинг
*Виробнича практика з маркетингових досліджень
*Комплексний дослідницький професійно орієнтований тренінг з маркетингу
*Навчальна практика з маркетингу.
*Тренінг з маркетингу.
За спеціальністю «Економіка підприємства»:
- Маркетинг.
- Паблік рилейшнз (вибіркова).
За спеціальністю «Менеджмент»:
- Маркетинг.
- Маркетинговий менеджмент
- Інфраструктура ринку (вибіркова)
- Маркетингова діяльність підприємства (вибіркова)
- Теорія галузевих ринків (вибіркова)
За спеціальністю «Логістика»:
- Маркетингова політика розподілу лікарських засобів і виробів медичного призначення.
За спеціальністю «Адміністративний менеджмент»:
- Маркетинговий менеджмент та дослідження ринку (вибіркова).
Кафедра фармацевтичного маркетингу та менеджменту виконує функції опорної з підготовки фахівців за спеціальностями «Фармація», «Клінічна фармація» з дисциплін «Менеджмент та маркетинг у фармації», «Етика та деонтологія у фармації».
Наукові напрямки:
Науково-практичні розробки з розвитку фармацевтичного ринку на основі теорії менеджменту та маркетингу за такими напрямками:
- теоретичні та науково-прикладні засади маркетингового управління в системі лікарського забезпечення населення;
- управління ризиками на фармацевтичному ринку, у тому числі на ринку дієтичних добавок;
- удосконалення стратегічного й адаптивного управління фармацевтичними підприємствами;
- науково-методичне обґрунтування стейкхолдерської моделі відносин у фармації;
- обґрунтування індивідуальних підходів до лікування з використанням фармакогенетичних тестів в Україні;
- методологія формування потенціалу фармацевтичного ринку на прикладі окремих фармакотерапевтичних груп;
- оптимізація лікарського забезпечення окремих контингентів хворих на основі маркетингових та фармакоекономічних досліджень;
- науково-методичне обґрунтування маркетингової доступності лікарських препаратів;
- науково-методичне обґрунтування соціально орієнтованої асортиментної політики виробничих фармацевтичних підприємств;
- оптимізація виробничо-комерційної діяльності фармацевтичних підприємств на засадах маркетингового та логістичного управління;
- дослідження комплексу маркетингових комунікацій у фармації, удосконалення систем просування лікарських засобів фармацевтичними підприємствами;
- вивчення та моделювання поведінки споживачів лікарських засобів;
- управління державними (тендерними) закупівлями медичної та фармацевтичної продукції;
- обґрунтування методичних підходів до лікарського забезпечення населення в умовах впровадження сімейної медицини;
- науково-практичні розробки оцінки якісних та кількісних показників брендів лікарських препаратів;
- удосконалення маркетингових складових конкурентоспроможності фармацевтичного підприємства;
- нейромаркетинг у фармації;
- науково-практичні розробки впливу брендування на споживання лікарських препаратів;
- дослідження в області брендування лікарських препаратів;
- оцінка та управління лояльністю до бренду лікарських препаратів;
- науково-практичне обґрунтування оцінки лояльності споживачів до аптечного закладу та лікарських препаратів.