Ольховська Анжела Борисівна

Ольховська Анжела БорисівнаОльховська Анжела Борисівна – доктор фармацевтичних наук, доцент

Ольховська Анжела БорисівнаОльховська Анжела БорисівнаОльховська Анжела БорисівнаОльховська Анжела Борисівна

Народилась 14 жовтня 1971 р. в с. Липці Харківської області. Закінчила Українську фармацевтичну академію за спеціальністю «Фармація» (1990–1995), Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця за спеціальністю «Маркетинг» (2012–2015), Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія за спеціальністю «Переклад» (англійська мова) (2013–2015), Інститут післядипломної освіти Національного технічного університету України «КПІ» за курсом «Розроблення дистанційного курсу» (2014), Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК» за програмою «Інформаційні та комунікативні технології дистанційного навчання: e-tutor» (2016)

Пройшла міжнародне стажування на базі International Institute of Innovations «Science–Education–Development» (Warsaw, Poland) за напрямком «Medicine and Pharmacy: Marketing in the Modern Economy, Science, Education and Practice. Management of Pharmaceutical Marketing» про­тягом шести місяців загальним обсягом 150 год.

Працювала лаборантом кафедри організації та економіки фармації Харківського фармацевтично­го інституту (1989–1990), провізор-інтерн навчально- виробничої аптеки Української фармацевтичної академії (1995), асистент кафедри менеджменту та маркетингу у фармації (1995–2004), доцент кафедри менеджменту та маркетингу у фармації (2004 р.– по теперішній час).

У жовтні 1999 р. захистила дисертацію на здобуття на­укового ступеня кандидата фармацевтичних наук на тему: «Дослідження діяльності фармацевтичних підприємств з залученням інвестицій» за спеціальністю 15.00.03 — стандартизація та організація виробництва лікарських засобів.

Виконує докторську дисертацію на тему: «Теоретичні та науково-прикладні засади удосконалення маркетинго­вих комунікацій у системі просування лікарських засобів в Україні» за спеціальністю 15.00.01 — технологія ліків, організація фармацевтичної справи та судова фармація (на­уковий консультант — завідувач кафедри фармацевтичного маркетингу та менеджменту, проф. Малий В. В.).

Сфери наукових інтересів: теоретико-концептуальні та прикладні засади маркетингових комунікативних стратегій в системі просування лікарських засобів; практичні аспекти формування та реалізації соціально- відповідальної маркетингової PR-стратегії фармацевтич­ними підприємствами; антикризовий менеджмент системи маркетингових комунікацій; особливості маркетингових досліджень у фармації; дослідження споживчої поведінки фармацевтичних товарів; бренд-менеджмент та брендинг стейкхолдерів фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я та ін.

За результатами наукових досліджень розроблені та впроваджені у фармацевтичну практику, діяльність виробничих і оптово-посередницьких фармацевтичних та аптечних підприємств, обласних управлінських струк­тур «Фармація» та в навчальний процес вищих медич­них (фармацевтичних) закладів 8 науково-методичних рекомендацій: «Організація маркетингової діяльності фар­мацевтичного підприємства з іноземними інвестиціями» (1998), «Аналіз ефективності інвестицій фармацевтичних підприємств» (1998), «Дослідження структури переваг споживачів лікарських препаратів» (1998), «Визначення ефективності електронних комунікацій оптових фармацев­тичних підприємств» (2007), «Методика оцінки роботи оптових фармацевтичних підприємств за критеріями став­лення до них аптек» (2007), «Систематизація інноваційних інструментів маркетингових комунікацій у просуванні лікарських засобів» (2016), «Методика оцінки сили HR- бренда стейкхолдерів фармацевтичного сектору галузі охорона здоров’я» (2017), «Методики маркетингової оцінки ефективності та активності стейкхолдерів фарма­цевтичного ринку в соціальних медіа» (2017), затверджені ПК «Фармація» МОЗ та АМН України, узгоджені МОЗ України; опубліковано понад 230 друкованих наукових праць, із них 70 статей у фахових журналах України та зарубіжних країн, Фармацевтичній енциклопедії й 45 тез доповідей на Всеукраїнських та міжнародних конференціях, з’їздах, конгресах, семінарах різних рівнів. Співавтор 2 монографій: «Международный маркетинг в фармации» (2006), «Маркетингова політика комунікацій у фармації» (2010).

Приймає активну участь у міжнародних наукових та освітніх заходах: науково-практичних конференціях, ме­дико-фармацевтичних практичних семінарах, з’їздах, кон­гресах, вебінарах; співробітництві з вищими навчальними закладами зарубіжних країн з метою обміну досвідом, організації наукової роботи, розробки та втілення спільних програм.

Подано 2 заяви про реєстрацію авторського права на твір (2017), 2 заяви на включення наукового повідомлення до переліку наукової (науково-технічної) продукції, призначеної для впровадження досягнень медичної науки у сферу охорони здоров’я (реєстр галузевих нововведень) (2017).

Була учасником семінару «Міжнародна акредитація освітніх програм як інструмент забезпечення якості освітньої діяльності ВНЗ» на базі Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана за сприян­ням Української Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес- освіти (2016); приймала участь в онлайн-семінарах за ресур­сами Thomson Reuters для наукових досліджень (2016).

Приймала участь у розробці освітньої програми «Фармація» для галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 226 «Фармація» для другого (магістерського) рівня вищої освіти в межах обов’язкової дисципліни «Фар­мацевтичний маркетинг та менеджмент» (2017).

Співрозробник освітніх програм «Маркетинг» для галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 075 «Маркетинг» другого (магістерського) і першого (бакалаврського) рівнів вищої освіти (2016, 2017 рр.).

На кафедрі читає курс лекцій, проводить практичні та семінарські заняття з дисциплін: «Менеджмент та мар­кетинг у фармації», «Етика та деонтологія у фармації», «Міжнародний маркетинг у фармації», «Маркетингові дослідження у фармації» за спеціальністю «Фармація»; «Менеджмент та маркетинг у фармації та парфумерно- косметичній галузі» за спеціальністю «Технологія парфу­мерно-косметичних засобів» (до 2011 р.); «Менеджмент», «Маркетингові дослідження», «Поведінка споживача», «Брендинг», «Бренд-менеджмент» за спеціальністю «Мар­кетинг»; «Паблік рилейшнз» за спеціальностями «Марке­тинг», «Економіка підприємства».

Співавтор 12 навчальних посібників, з низ 5 з грифами МОН та МОЗ України — «Практикум з ме­неджменту та маркетингу у фармації. Ч. I. Менеджмент у фармації» (2002), «Поведение потребителей» (2007), «Менеджмент та маркетинг у фармації: навчальний посібник для самостійної роботи студентів» (2010), «Практикум з менеджменту та маркетингу у фармації» (2011); «Менеджмент та маркетинг у фармації: збірник тестів для підготовки студентів до стандартизованого те­стового іспиту «Крок-2» (2014), «Менеджмент и марке­тинг в фармации: сборник тестов для подготовки студен­тов к стандартизированному тестовому экзамену «Крок-2» (2014), «Менеджмент та маркетинг у фармації» (2015), «Навчальний посібник для самостійної роботи студентів з дисципліни менеджмент та маркетинг у фармації» (2015), «Учебное пособие для самостоятельной рабо­ты студентов по дисциплине менеджмент и маркетинг в фармации» (2015), «Робочий журнал з менеджменту та маркетингу у фармації» (2017), «Рабочий журнал поменеджменту и маркетингу в фармации (2017); понад 100 навчально-методичних рекомендацій.

У зв’язку з переходом на кредитно-модульну си­стему організації навчального процесу приймала участь у розробці типової програми з навчальної дисципліни «Менеджмент та маркетинг у фармації» за спеціальністю «Фармація» (2012), тимчасових програм з навчаль­них дисциплін «Менеджмент та маркетинг у фармації та парфумерно-косметичній галузі» за спеціальністю «Технологія парфумерно-косметичних засобів» (2009), «Етика та деонтологія у фармації» за спеціальністю «Клінічна фармація» (2010) для студентів вищих фар­мацевтичних та медичних навчальних закладів ІІІ- ІV рівнів акредитації. Розробила навчальні програми з дисциплін «Поведінка споживача», «Паблік рилейшнз», «Маркетингові дослідження», «Брендинг», «Бренд-менеджмент». Співрозробник варіативних частин освітньо-кваліфікаційної характеристики та освітньо- професійної програми галузевого стандарту вищої освіти для освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво» спеціальності 8.03050701 «Маркетинг».

Приймала участь у підготовці матеріалів ліцензійної справи щодо підготовки здобувачів вищої освіти спеціальністю 226 «Фармація» другого (магістерського) рівня за дистанційною формою навчання у Національному фармацевтичному університеті (2017)

Співрозробник нових графічно-розрахункових і ситуаційних завдань з урахуванням освітньо- кваліфікаційних характеристик спеціаліста (магістра) та укладач нових білетів до практично-орієнтованого ком­плексного Державного іспиту для студентів фармацев­тичного факультету та факультету іноземних студентів спеціальності «Фармація» денного відділення. Здійснює керівництво курсовими, дипломними та магістерськими роботами.

 

Приймає активну участь в організації та проведенні щорічних засідань опорної кафедри фармацевтичного мар­кетингу та менеджменту з представниками однопрофільних кафедр вищих навчальних медичних (фармацевтичних) закладів.

Під керівництвом завідувача кафедри фармацевтич­ного маркетингу та менеджменту проф. Малого В. В. роз­робила дистанційних курс «Маркетингові дослідження у фармації» для здобувачів вищої освіти спеціальності 226 «Фармація» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» другого (магістерського) рівня (2014), який успішно пройшов сертифікацію (2017), а також посів І місце у конкурсі НФаУ «Краща навчально-методична розробка року» за економіко-управлінським напрямком підготовки в номінації «Кращий електронний засіб навчання» (2017)

Співрозробник «Положення про навчально-методич­ний комплекс дисципліни у Національному фармацевтич­ному університеті ПОЛ А 2.5-25-124» (2017), календар­но-тематичного плану «Школи методиста НФаУ» (2017). Була залучена до організації та проведення семінарів для методистів кафедр Національного фармацевтичного університету на базі методичного кабінету.

Громадська діяльність: секретар кафедри (1996–2001 рр., 2006–2009 рр.), відповідальна за профорієнтаційну роботу кафедри та зв’язки з ви­пускниками спеціальності «Маркетинг» (2003–2007), методист кафедри (з 2009 р. по теперішній час); се­кретар циклової методичної комісії з фармацевтичної підготовки студентів (2007–2013), секретар методичної профільної комісії з економіко-управлінських дисциплін (2014–2016), член Ради деканів НФаУ (2016–2017), об’єднаної Вченої ради факультетів спеціальності «Фармація», методичної профільної комісії з економіко- управлінських дисциплін.