Кафедра утворена шляхом злиття кафедри фармацевтичного маркетингу та менеджменту з кафедрою фармакоекономіки згідно п. 5 наказу НФаУ від 25.06.2020 р. №255 «Про реорганізацію кафедр». Завідувачем новоствореної кафедри фармацевтичного менеджменту та маркетингу призначено доктора фармацевтичних наук, професора Малого Володимира Валентиновича.
Колектив кафедри фармацевтичного менеджменту та маркетингу націлений на плідну працю та готовий до нових досягнень і наукових здобутків, чому сприяє постійне фахове удосконалення, яке набуло особливої актуальності в умовах воєнного стану, внаслідок яких освітній процес перемістився онлайн.
Кафедра фармацевтичного менеджменту та маркетингу є випусковою за спеціальностями 226 Фармація, промислова фармація та 075 Маркетинг. Більш ніж за 30 років діяльності кафедрою підготовлено і видано 10 підручників, понад 50 навчальних посібників, більш як 100 методичних рекомендацій, які сприяють підвищенню якості підготовки здобувачів вищої освіти. Розроблено 2 гіпертекстових електронних підручника.
Результати наукових досліджень кафедри опубліковані в більше 3000 наукових праць, з яких 5 монографій, більше 500 статей в іноземних фахових журналах. За проведеними науковими дослідженнями на кафедрі захищено 4 докторських і 33 кандидатських дисертацій. Розроблено та запропоновано для практичного використання понад 60 науково-методичних рекомендацій. Зареєстровано 13 методик як нововведення та отримано більше 25 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір. Сьогодні на кафедрі працюють 4 доктори наук та 11 кандидатів фармацевтичних наук.
Науково-практичні розробки з розвитку фармацевтичного ринку на основі теорії менеджменту та маркетингу проводяться за такими напрямами:
- теоретичні та науково-прикладні засади маркетингового управління в системі лікарського забезпечення населення;
- удосконалення стратегічного й адаптивного управління фармацевтичними підприємствами;
- науково-методичне обґрунтування стейкхолдерської моделі відносин у фармації;
- методологія формування потенціалу фармацевтичного ринку на прикладі окремих фармакотерапевтичних груп;
- оптимізація лікарського забезпечення окремих контингентів хворих на основі маркетингових та фармакоекономічних досліджень;
- науково-методичне обґрунтування маркетингової доступності лікарських засобів;
- науково-методичне обґрунтування соціально орієнтованої асортиментної політики виробничих фармацевтичних підприємств;
- оптимізація виробничо-комерційної діяльності фармацевтичних підприємств на засадах маркетингового та логістичного управління;
- дослідження комплексу маркетингових комунікацій у фармації, удосконалення методів просування лікарських засобів фармацевтичними підприємствами;
- розвиток digital-комунікацій на фармацевтичних підприємствах;
- вивчення та моделювання поведінки споживачів лікарських засобів;
- обґрунтування методичних підходів до лікарського забезпечення населення в умовах впровадження сімейної медицини;
- науково-практичні розробки оцінки якісних та кількісних показників брендів лікарських засобів;
- удосконалення маркетингових складових конкурентоспроможності фармацевтичного підприємства;
- науково-практичні розробки впливу брендування на споживання лікарських засобів;
- дослідження особливостей брендування лікарських засобів;
- оцінка та управління лояльністю до бренду лікарських засобів;
- дослідження ролі емоційного інтелекту в роботі фармацевтичних організацій;
- удосконалення підходів до управління стресом та особливості врегулювання конфліктів на різних рівнях управління;
- науково-практичне обґрунтування оцінки лояльності споживачів до аптечного закладу та лікарських засобів.