Ольховська Анжела Борисівна – доктор фармацевтичних наук, доцент
Народилась 14 жовтня 1971 р. в с. Липці Харківської області. Закінчила Українську фармацевтичну академію за спеціальністю «Фармація» (1990–1995), Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця за спеціальністю «Маркетинг» (2012–2015), Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія за спеціальністю «Переклад» (англійська мова) (2013–2015), Інститут післядипломної освіти Національного технічного університету України «КПІ» за курсом «Розроблення дистанційного курсу» (2014), Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК» за програмою «Інформаційні та комунікативні технології дистанційного навчання: e-tutor» (2016)
Пройшла міжнародне стажування на базі International Institute of Innovations «Science–Education–Development» (Warsaw, Poland) за напрямком «Medicine and Pharmacy: Marketing in the Modern Economy, Science, Education and Practice. Management of Pharmaceutical Marketing» протягом шести місяців загальним обсягом 150 год.
Працювала лаборантом кафедри організації та економіки фармації Харківського фармацевтичного інституту (1989–1990), провізор-інтерн навчально- виробничої аптеки Української фармацевтичної академії (1995), асистент кафедри менеджменту та маркетингу у фармації (1995–2004), доцент кафедри менеджменту та маркетингу у фармації (2004 р.– по теперішній час).
У жовтні 1999 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата фармацевтичних наук на тему: «Дослідження діяльності фармацевтичних підприємств з залученням інвестицій» за спеціальністю 15.00.03 — стандартизація та організація виробництва лікарських засобів.
Виконує докторську дисертацію на тему: «Теоретичні та науково-прикладні засади удосконалення маркетингових комунікацій у системі просування лікарських засобів в Україні» за спеціальністю 15.00.01 — технологія ліків, організація фармацевтичної справи та судова фармація (науковий консультант — завідувач кафедри фармацевтичного маркетингу та менеджменту, проф. Малий В. В.).
Сфери наукових інтересів: теоретико-концептуальні та прикладні засади маркетингових комунікативних стратегій в системі просування лікарських засобів; практичні аспекти формування та реалізації соціально- відповідальної маркетингової PR-стратегії фармацевтичними підприємствами; антикризовий менеджмент системи маркетингових комунікацій; особливості маркетингових досліджень у фармації; дослідження споживчої поведінки фармацевтичних товарів; бренд-менеджмент та брендинг стейкхолдерів фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я та ін.
За результатами наукових досліджень розроблені та впроваджені у фармацевтичну практику, діяльність виробничих і оптово-посередницьких фармацевтичних та аптечних підприємств, обласних управлінських структур «Фармація» та в навчальний процес вищих медичних (фармацевтичних) закладів 8 науково-методичних рекомендацій: «Організація маркетингової діяльності фармацевтичного підприємства з іноземними інвестиціями» (1998), «Аналіз ефективності інвестицій фармацевтичних підприємств» (1998), «Дослідження структури переваг споживачів лікарських препаратів» (1998), «Визначення ефективності електронних комунікацій оптових фармацевтичних підприємств» (2007), «Методика оцінки роботи оптових фармацевтичних підприємств за критеріями ставлення до них аптек» (2007), «Систематизація інноваційних інструментів маркетингових комунікацій у просуванні лікарських засобів» (2016), «Методика оцінки сили HR- бренда стейкхолдерів фармацевтичного сектору галузі охорона здоров’я» (2017), «Методики маркетингової оцінки ефективності та активності стейкхолдерів фармацевтичного ринку в соціальних медіа» (2017), затверджені ПК «Фармація» МОЗ та АМН України, узгоджені МОЗ України; опубліковано понад 230 друкованих наукових праць, із них 70 статей у фахових журналах України та зарубіжних країн, Фармацевтичній енциклопедії й 45 тез доповідей на Всеукраїнських та міжнародних конференціях, з’їздах, конгресах, семінарах різних рівнів. Співавтор 2 монографій: «Международный маркетинг в фармации» (2006), «Маркетингова політика комунікацій у фармації» (2010).
Приймає активну участь у міжнародних наукових та освітніх заходах: науково-практичних конференціях, медико-фармацевтичних практичних семінарах, з’їздах, конгресах, вебінарах; співробітництві з вищими навчальними закладами зарубіжних країн з метою обміну досвідом, організації наукової роботи, розробки та втілення спільних програм.
Подано 2 заяви про реєстрацію авторського права на твір (2017), 2 заяви на включення наукового повідомлення до переліку наукової (науково-технічної) продукції, призначеної для впровадження досягнень медичної науки у сферу охорони здоров’я (реєстр галузевих нововведень) (2017).
Була учасником семінару «Міжнародна акредитація освітніх програм як інструмент забезпечення якості освітньої діяльності ВНЗ» на базі Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана за сприянням Української Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес- освіти (2016); приймала участь в онлайн-семінарах за ресурсами Thomson Reuters для наукових досліджень (2016).
Приймала участь у розробці освітньої програми «Фармація» для галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 226 «Фармація» для другого (магістерського) рівня вищої освіти в межах обов’язкової дисципліни «Фармацевтичний маркетинг та менеджмент» (2017).
Співрозробник освітніх програм «Маркетинг» для галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 075 «Маркетинг» другого (магістерського) і першого (бакалаврського) рівнів вищої освіти (2016, 2017 рр.).
На кафедрі читає курс лекцій, проводить практичні та семінарські заняття з дисциплін: «Менеджмент та маркетинг у фармації», «Етика та деонтологія у фармації», «Міжнародний маркетинг у фармації», «Маркетингові дослідження у фармації» за спеціальністю «Фармація»; «Менеджмент та маркетинг у фармації та парфумерно- косметичній галузі» за спеціальністю «Технологія парфумерно-косметичних засобів» (до 2011 р.); «Менеджмент», «Маркетингові дослідження», «Поведінка споживача», «Брендинг», «Бренд-менеджмент» за спеціальністю «Маркетинг»; «Паблік рилейшнз» за спеціальностями «Маркетинг», «Економіка підприємства».
Співавтор 12 навчальних посібників, з низ 5 з грифами МОН та МОЗ України — «Практикум з менеджменту та маркетингу у фармації. Ч. I. Менеджмент у фармації» (2002), «Поведение потребителей» (2007), «Менеджмент та маркетинг у фармації: навчальний посібник для самостійної роботи студентів» (2010), «Практикум з менеджменту та маркетингу у фармації» (2011); «Менеджмент та маркетинг у фармації: збірник тестів для підготовки студентів до стандартизованого тестового іспиту «Крок-2» (2014), «Менеджмент и маркетинг в фармации: сборник тестов для подготовки студентов к стандартизированному тестовому экзамену «Крок-2» (2014), «Менеджмент та маркетинг у фармації» (2015), «Навчальний посібник для самостійної роботи студентів з дисципліни менеджмент та маркетинг у фармації» (2015), «Учебное пособие для самостоятельной работы студентов по дисциплине менеджмент и маркетинг в фармации» (2015), «Робочий журнал з менеджменту та маркетингу у фармації» (2017), «Рабочий журнал поменеджменту и маркетингу в фармации (2017); понад 100 навчально-методичних рекомендацій.
У зв’язку з переходом на кредитно-модульну систему організації навчального процесу приймала участь у розробці типової програми з навчальної дисципліни «Менеджмент та маркетинг у фармації» за спеціальністю «Фармація» (2012), тимчасових програм з навчальних дисциплін «Менеджмент та маркетинг у фармації та парфумерно-косметичній галузі» за спеціальністю «Технологія парфумерно-косметичних засобів» (2009), «Етика та деонтологія у фармації» за спеціальністю «Клінічна фармація» (2010) для студентів вищих фармацевтичних та медичних навчальних закладів ІІІ- ІV рівнів акредитації. Розробила навчальні програми з дисциплін «Поведінка споживача», «Паблік рилейшнз», «Маркетингові дослідження», «Брендинг», «Бренд-менеджмент». Співрозробник варіативних частин освітньо-кваліфікаційної характеристики та освітньо- професійної програми галузевого стандарту вищої освіти для освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво» спеціальності 8.03050701 «Маркетинг».
Приймала участь у підготовці матеріалів ліцензійної справи щодо підготовки здобувачів вищої освіти спеціальністю 226 «Фармація» другого (магістерського) рівня за дистанційною формою навчання у Національному фармацевтичному університеті (2017)
Співрозробник нових графічно-розрахункових і ситуаційних завдань з урахуванням освітньо- кваліфікаційних характеристик спеціаліста (магістра) та укладач нових білетів до практично-орієнтованого комплексного Державного іспиту для студентів фармацевтичного факультету та факультету іноземних студентів спеціальності «Фармація» денного відділення. Здійснює керівництво курсовими, дипломними та магістерськими роботами.
Приймає активну участь в організації та проведенні щорічних засідань опорної кафедри фармацевтичного маркетингу та менеджменту з представниками однопрофільних кафедр вищих навчальних медичних (фармацевтичних) закладів.
Під керівництвом завідувача кафедри фармацевтичного маркетингу та менеджменту проф. Малого В. В. розробила дистанційних курс «Маркетингові дослідження у фармації» для здобувачів вищої освіти спеціальності 226 «Фармація» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» другого (магістерського) рівня (2014), який успішно пройшов сертифікацію (2017), а також посів І місце у конкурсі НФаУ «Краща навчально-методична розробка року» за економіко-управлінським напрямком підготовки в номінації «Кращий електронний засіб навчання» (2017)
Співрозробник «Положення про навчально-методичний комплекс дисципліни у Національному фармацевтичному університеті ПОЛ А 2.5-25-124» (2017), календарно-тематичного плану «Школи методиста НФаУ» (2017). Була залучена до організації та проведення семінарів для методистів кафедр Національного фармацевтичного університету на базі методичного кабінету.
Громадська діяльність: секретар кафедри (1996–2001 рр., 2006–2009 рр.), відповідальна за профорієнтаційну роботу кафедри та зв’язки з випускниками спеціальності «Маркетинг» (2003–2007), методист кафедри (з 2009 р. по теперішній час); секретар циклової методичної комісії з фармацевтичної підготовки студентів (2007–2013), секретар методичної профільної комісії з економіко-управлінських дисциплін (2014–2016), член Ради деканів НФаУ (2016–2017), об’єднаної Вченої ради факультетів спеціальності «Фармація», методичної профільної комісії з економіко- управлінських дисциплін.